donderdag 8 maart 2018

Saori weven

Dit is het eindproduct van mijn gesponnen, geverfde en geweven wol.








Het patroon heb ik zelf gemaakt en het zit perfect!
Heerlijk zacht en soepel.
Uiteraard moet er een andere broek onder, want dit is mijn makkelijke huisbroek, maar dat komt helemaal goed.

Ben nu aan mijn tweede begonnen.
Daar wil ook zoiets van maken of een soort vest/jasje voor de zomer, dus wat lichtere pastel kleurtjes genomen.











Helaas zijn de kleuren op de foto iets te flets, maar de eerste lap is klaar.
Nu op naar de tweede.
Als de twee lappen klaar zijn, komt het meten en patroon te pas en daarna knippen en dan direct afwerken, anders gaat het enorm rafelen.

Eigenlijk wil ik een Saori weven groep oprichten op facebook.
Mocht iemand daar interesse in hebben hoor ik dat graag, dan kunnen we kijken of dat haalbaar is, want ik heb nog niet veel wevers gezien in Nederland, die dit ook leuk vinden om te weven.
Ik ben benieuwd 😀💜

3 opmerkingen:

  1. Ik vind jouw creaties prachtig, maar voel me niet geroepen om ook te gaan weven, hoogstens op mijn raampje dat ik als kind kreeg. Wel kijk ik graag naar bijvoorbeeld deze mooie bloes en de lap in liefelijke kleurtjes, ben heel benieuwd hoe da eindproduct er uit gaat zien!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hoi, ik zie dat dit een oude post is, ben benieuwd of die Facebook groep er nog gekomen is. Ik ben al een paar jaar saori aan het weven en wil zodra dat kan de cursus in Japan gaan doen. Ik ga ook even zoeken op Facebook, leuk dat je een blog schrijft over wat je maakt.

    BeantwoordenVerwijderen